Ayahuasca


Ayahuasca [czyt. ajałaska]


Pierwotne znaczenie to pnącze zmarłych. Indianie używali jej, aby połączyć się z mądrością przodków. Obecnie, tradycja ta, która przetrwała tysiące lat, bezpiecznie schowana w amazońskiej dżungli ameryki południowej, wyszła na dobre ze swojego schronienia, aby rozprzestrzenić się na cały świat. Podobnie jak w inne cenne praktyki w trwającej erze przebudzenia, jak na przykład hermetyczny buddyzm tybetański, adoptuje się do lokalnych praktyk, umysłów i potrzeb.
Dlatego my używamy ajałaski aby pozbyć się traumy i bagażu przeszłości, tak aby jakość naszego życia tu i teraz byłe wyższa, pełniejsza i bardziej oświecona światłem świadomości.

Wyróżniamy cztery konteksty stosowania ajałaski:
1. Tradycyjny szamanizm ameryki południowej. Świetnie działający dla indian, często szkodliwy dla zachodniego umysłu. Skrajnie dualistyczny (dobro-zło), pełen obcych nam wierzeń i symboliki, jak magia (czarna i biała).
2. Brazylijskie kościoły religijne, takie jak Santo Daime, Barquinha czy União do Vegetal (UDV). Powstały na początku 20. wieku adoptując do swoich wierzeń ajałaskę jako rdzeń praktyki ("sakrament"). Najbardziej popularne jest Santo Daime, będąc miksem szamanizmu, chrześcijaństwa i umbanda, staroszkolnej afro-brazylijskiej religii z korzeniami afrykańskimi.
3. Hybrydowe, nowoczesne, dopasowane do naszego regionu i umysłu praktyki, łączące psychologię (Grof, Jung, psychoterapia z ciałem, buddyzm, medytacje Osho itp.) z tradycyjnym szamanizmem (icaro) oraz muzyką (gitara, misy tybetańskie, gongi itp.).
4. Psychonautyczne eksperymenty na własną rękę, bez nadzoru i struktury.

Wychodząc poza szamański kontekst
Jesteśmy nieskończenie wdzięczni i wyrażamy swój wielki podziw dla nieskończonej liczby szamanów i uzdrowicieli (curandero) z ameryki południowej, dzięki którym mamy obecnie wiedzę na temat tych wspaniałych roślin. Jednocześnie, honorując z szacunkiem w pełni ich pracę poprzez zachowanie pewnych rytuałów, jesteśmy świadomi, że teraz nastał nasz czas na rozwijanie tej niesamowitej, duchowej technologii dla dobra ludzi na całym świecie. Pracujemy pilnie nad tym, aby zachować rdzeń i sens tej praktyki, jednocześnie zmieniając jej kontekst tak, abyśmy mogli w pełni z niej skorzystać. Faktem bowiem jest, że nasz umysł jest zgoła inny od umysłu indiańskiego w swojej formie. Mamy więcej myśli, jesteśmy lepiej wykształceni i bardziej samodzielni, potrzebujemy więcej przestrzeni. Szaman pełni rolę ojce-nauczyciela, jest biznesmenem, psychologiem, znachorem, doradcą i dzięki jego wiedzy i doświadczeniu plemię "trzyma się razem" i potrafi przetrwać w skrajnie wrogim środowisku naturalnym, gdzie wszystko się zjada. My, z drugiej strony, nie potrzebujemy zakazów i nakazów, chcemy sami poznawać naszą prawdziwą naturę i prawdę. Chcemy odkrywać swojego szamana, nauczyciela, guru wewnątrz.

Szkoda czasu na spełnianie oczekiwań rodziców, społeczeństwa, nauczycieli, guru. Szkoda czasu na ograniczenia, zakazy i nakazy. Czas wyjść z jaskini. Czas totalnej wolności bycia sobą.
Teraz nastał nasz czas.

Nawigacja


Newsletter


Aby otrzymywać informacje o wolnych miejscach i nowościach, wpisz się na naszą listę.







(jeśli nie dochodzą nasze e-maile, sprawdź SPAM, lub dodaj kontakt@ayahuasca.org.pl do "białej listy")



Nasz Blog


Unable to connect to badirama.com:80 . Error #0: stream_socket_client(): unable to connect to badirama.com:80 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known)

(c) 2015 Strona ma charakter informacyjny i wyraża prywatne poglądy autora. Organizator pokazów szamańskich w Czechach w żaden sposób nie jest związany z tą stroną. Niektóre z opisywanych roślin mogą być nielegalne.

ayahuasca, san pedro, rapee, kambo, Rapé, Kambô, ajałaska, ayahuasca polska